Historie

 

Představuji Vám kolekce skla designu  Niké - Bohemia Glass

 

 

Sklářská designerka Magdalena Dworoková vystudovala sklářskou školu v Novém Boru pod vedením prof. J. Jankovce, který vyučoval historickou malbu skla.

Pět let působila v zahraničí, kde se zúčastnila řady výstav uměleckého směru, na kterých získala četná ocenění a uznání. Jedním z hlavních bylo přiznání statutu svobodný umělec ministrem kultury ve Waršavě.

V roce 1986 založila firmu zabývající se designem a výrobou exkluzivního ručně zpracovaného skla.

V roce 1987 si zaregistrovala ochrannou známku na patentním úřadě ve Waršavě, pod kterou prodává výrobky s vlastním designem.

Vytvořila svůj vlastní, velmi výrazný styl, který se  technik jako rytina, brus, zlacení, pokovování, matování. Tyto techniky se vzájemně prolínají tak, aby si zachovaly pseudosecesní styl. Vznikají tak unikátní série především nápojového skla. Tyto první kolekce jsou předvedeny zprvu na malých výstavách v Polsku, a to ve Wisle, 3x v Poznani na mezinárodních veletrzích, 2x v Lodži na sklářských sympoziích a jednou ve Waršavě a Gdyni.

V roce 1990 se vrátila zpátky do České republiky, kde otevřela firmu na design a zdobení skla pod stejnou obchodní značkou. O tři roky později tuto značku registrovala na patentním úřadě v Praze s dovětkem  

Svou kolekcí skla v Československé republice poprvé veřejně předvedla na Všeobecné výstavě v Praze. Tam si ji poprvé všimli zástupci obchodní komory a při reprezentaci státu jí dali přednost před našimi tradičními výrobci skla. A tím zahájili řadu oficiálních pozvání na zahraniční reprezentaci. Následovala Italská obchodní komora, která ji pozvala mezi přední výrobce skla v Benátkách. Přijala pozvání děkana J. J. Wagnera z vysoké školy v Belfortu, a tak vystavovala poprvé na půdě Francouzské galerie. O rok později   Kolekce skla tam sklidila takový úspěch, že o rok se tato výstava opakuje s obměnou české účasti na výstavě Eurogate 99 v tchajwanském Taipei. Ve stejném roce se vrací zpět na Filipíny vystavovat v Manile, tentokrát na pozvání české ambasády. Tento druh designu se velmi rychle zabydlel v této části světa, kolekce se začínají částečně přetvářet v tomto stylu a zájem roste. Následuje opět Tchaiwan Eurogate 2000 a o rok později opět Tchaiwan a Eurogate 2001. Tento zájem firmu zvlášť potěšil, jelikož se byli schopni prosadit v zemi, která čistě exportuje. Po této výstavě se vrací zpět na půdu Evropy.  konečně se odhodlali také vystavovat u jejich největších odběratelů skla, a to v Rusku na Consum Expu v Moskvě.

Další jejich kroky směřují na Arabský kontinent, konkrétně do Spojených Arabských Emirátů, kde v Dubai tyto kolekce představují na výstavě The Global Village, a to v letech 2002 a 2003.

Znova se pokouší o Evropský trh, a to v roce 2004 v Miláně na sklářské výstavě Macef. Po této výstavě výběr z těch nejúspěšnějších kolekcí představují také Vám v tomto katalogu. Všechny tyto vzory jsou přihlášeny u Úřadu průmyslového vlastnictví v Praze. Nejúspěšnější vzory jsou celosvětově patentně chráněny.

Tímto způsobem zpracované sklo tím nabývá jak na exklusivitě, tak na své historické a sběratelské hodnotě. Všechny tyto výrobky obdržely certifikát jakosti a hygienické nezávadnosti od sklářského ústavu v Hradci Králové a státní zkušebny v Moskvě. Dále obdržely mezinárodní certifikát Gostr.

Pevně věříme, že tato kolekce, určená pro vývoz, osloví i Vás.

Zpět do obchodu